18 juni 2017

Hopmuseum: in het belangrijkste gebied ter wereld



Als ik het goed heb gehoord komt 35% van de wereldproductie van hop uit deze streek in de buurt van Ingolstadt, rond Wolnzach, meer precies. In deze plaats is ook het hopmuseum. Het is het grootste aaneengesloten hopgebied dat er is. En natuurlijk ben ik er een stukje doorheen gereden. Hallertau heet het gebied.
Hoewel ik het dus niet lust ben ik wel meer te weten gekomen over het brouwen van bier. Bij kleine brouwerijen maar ook de meer industriƫle, grotere 'bierfabrieken'. En ja, het Reinheitsgebot uit 1516 - vorig jaar vloeibaar gevierd in deze contreien - stamt uit Ingolstadt. Net als de Mediamarkt. Ik zag het pand waarin het allemaal begon.
Bij de foto: naast de ingang van het hopmuseum deze beelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten