06 juni 2017

Sandra Reemer overleden


Het bericht dat Sandra Reemer (66 jaar pas) is overleden is normaal niet iets dat je op deze blog verwacht. En ik zou er hier ook geen aandacht aan schenken ware het niet dat ik aan Sandra een speciale herinnering heb. In 2010 namelijk (op 26 februari) waren we beiden in Zuid-Afrika en maakte ik een serie foto's van haar, bestemd om te gebruiken voor haar stichting die het beste met de kindertjes daar voor heeft. Op deze foto kijkt ze uit over het Zuid-Afrikaanse landschap in het wildreservaat Welgevonden.


Ik herinner me nog goed dat ik eigenlijk een andere foto wilde. Maar daarvoor moest ik even uit de auto en dat mocht onder geen voorwaarde van de parkwachter, die ook de auto bestuurde. Welgevonden is een Big Five gebied, dus daar kan van alles rondsluipen.
Uiteindelijk moest ik met dit soort foto's genoegen nemen Maar de bedoeling was dat ik aan de andere kant van de neushoorns zou zijn en Sandra zou fotograferen in de auto waarin we nu beiden zitten. Niet dat ik daar was gaan rondlopen hoor... maar er was een mogelijkheid om daar veilig even te verblijven.
Sandra was bijzonder vriendelijk tegen iedereen en nam de volgende ochtend nog de moeite om mij bij haar vertrek nog even gedag te komen zeggen.
Nu is ze opnieuw vertrokken. Voorgoed. En veel te vroeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten