19 juni 2017

Verbonden via Chromebook


Mijn verbintenis met het wereldwijde web gaat vandaag een nieuwe fase in. PC, laptop, telefoon, tablet: het is er allemaal. Na de Philips MSX-computer, de Philips XT en daarna AT, de 5,25 inch slappe floppydisks, later de kleinere met wel 1.44 Mb opslag...
Maar nu komt er dus een Chromebook aan. Gebaseerd op permanent online zijn, hoewel er natuurlijk ook offline mee te werken valt als je weet hoe. Deze Chromebook is - denk ik - ook in staat om Android apps te draaien: nog leuker. Ik meld me na enkele weken weer met de eerste bevindingen.

Een Chromebook heeft geen Windows, geen besturingssysteem, alleen een webbrowser (Chrome, van Google). Mijn verwachting is dat dit soort apparaten de computer sowieso gaan vervangen. Want iets op een eigen harde schijf opslaan, dat is toch achterhaald? In de wolken ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten