10 september 2017

Het juiste moment...

De kleine Panasonic Lumix LX100 heb ik haast altijd bij me als ik op reportagepad ben. Hij is licht en klein en: je loopt er niet zo als 'een fotograaf' bij. En dat heeft vele voordelen.
Hier was ik op de fiets een rondje campings aan het maken in Trentino. Dat klinkt stoerder dan het is: met de camper reed ik naar hier, ik huurde een eFiets en zo ging het.
Tussen de boomgaarden door peddelend was daar die spoorlijn. Ik hoopte op een stoomtrein, tegen beter weten in. Maar: elke trein is leuk. Alleen: waar plaatsen we de trein in beeld? Met de LX100 kan veel, maar na een opname - in RAW - kost het even tijd voordat ik de volgende opname kan maken. Een juiste keuze is dus van belang: er is eigenlijk maar één kans.
Dit werd het. Ik vind de trein op de goede plek rijden. Wat vind jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten