30 november 2017

Vakantiebeurs: het moment om (kampeer)plannen te maken

Het duurt nog even, maar de voorbereidingen voor de Vakantiebeurs in Utrecht - tweede week januari - zijn al weer in volle gang. Wat mij betreft is dit één van de leukste beurzen van ons land, samen met de Kampeer en Caravan Jaarbeurs natuurlijk.


Het is de beurs om ideeën op te doen voor de vakantie(s), maar ook voor leuke dagtrips, weekendjes weg en een vakantie over een paar jaar.
Ik breng de meeste tijd door in de hallen met Europese bestemmingen. Want mét de milieugeleerden denk ik: we moeten toeristisch minder vliegen om de wereld (langer) leefbaar te houden. Parijse akkoorden en zo. Dus: ik zoek de vakantiebestemmingen waar ik met eigen vervoer (auto, motor, fiets, openbaar vervoer) naar toe kan. In de meeste gevallen betreft dit in mijn geval auto/caravan, motor en soms - een beschikbaar gestelde - kampeerauto. Ja, die vervuilen ook, maar die vervuiling vormt nog geen fractie van wat één passagier in een vol vliegtuig aan milieuschade toebrengt.
Daarbij erger ik me groen en geel aan die controles op luchthavens. Het is altijd gedoe met fotografiespullen. Een blazertje voor de sensor wordt aangezien voor een handgranaat, een statief is ineens een stootwapen. In mijn auto stop ik gewoon alles wat ik mee wil nemen en ga vervolgens op pad. Geen controle en de vakantie begint als ik de straat uit ben. Leve de kampeervakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten